سفارش تبلیغ
صبا ویژن
الله اکبر خامنه ای رهبر
 

تعاریف جنگ نرم: 

جنگِ سخت، تعریفی روشن دارد. صفوف دشمن، مشخص و روشن است. در چنین نبردی، هر دو طرف تکلیف خود را می‌دانند. طرفین نیروها و سلاح‌های تهاجمی و تدافعی‌شان را به فراخور ارزیابی از حریف تدارک می‌بینند. این جنگ سخت است. در چنین جنگی خدعه کردن، یعنی جُستن راهی برای به زانو در آوردن حریفی که اگر قصور کنی ممکن است تو را به زانو در آورد: نیروهای حریف هر لحظه ممکن است بر نیروهای این سو غلبه کند. نمونه‌های کلاسیک جنگ سخت را همه نیک می‌شناسند. جنگ نرم اما چنین نیست. تعریف جنگ نرم هم البته مبهم نیست. جنگ نرم، خونریزی ندارد (بنا به تعریف). در جنگ نرم، اسیر و گروگان فیزیکی نمی‌گیرند. جنگ نرم، قاعده‌اش ناگزیر توسل به شیوه‌های غیرخشن و غیرخونریزانه است. جنگ نرم هم قاعدتاً برای جبهه‌‌ای معنا پیدا می‌کند که می‌داند حریف‌اش همه‌ی ابزارهای اعمال خشونت را در اختیار دارد؛ حریفی که قدرت وارد کردن همه‌ی ضربه‌های مهلک را دارد. حریفی که قوه‌ی قهریه و نیروی سرکوب دارد، حریفی که اسلحه دارد، حریف جنگ سخت نمی‌تواند باشد. توسل به جنگ نرم وقتی موضوعیت پیدا می‌کند که حریف عزم‌اش برای بر هم زدن قاعده‌های منصفانه‌ی بازی جزم باشد.

ادامه دارد .............




موضوع مطلب :

ارسال شده در: یکشنبه 89 تیر 20 :: 4:13 عصر :: توسط : مدیر وبلاگ

 
درباره وبلاگ
کلام هدایت اینترنت که به وجود آمد، یک ابزار اختصاصی نبود، ما هم میتوانیم از آن استفاده بکنیم; یعنی یک راه دو طرفه است. اگر دشمن می تواند از علوم ارتباطات و از پیشرفت ها و تازه های علمی این رشته استفاده کند، ما هم می توانیم استفاده کنیم. از همان شیوه هایی که ضلالت منتشر می کنند، ما استفاده می کنیم و هدایت را منتشر می کنیم. حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی)
نویسندگان
 ()
نویسندگان
 ()
نویسندگان
 ()
نویسندگان
 ()
لوگو
کلام هدایت

اینترنت که به وجود آمد، یک ابزار اختصاصی نبود، ما هم میتوانیم از آن استفاده بکنیم; یعنی یک راه دو طرفه است. اگر دشمن می تواند از علوم ارتباطات و از پیشرفت ها و تازه های علمی این رشته استفاده کند، ما هم می توانیم استفاده کنیم. از همان شیوه هایی که ضلالت منتشر می کنند، ما استفاده می کنیم و هدایت را منتشر می کنیم.

حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی)
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 9
کل بازدیدها: 458171

جشنواره وبلاگ نویسی حماسه نگاران بسیج و انقلاب اسلامی