سفارش تبلیغ
صبا ویژن
الله اکبر خامنه ای رهبر
 
همایش خودجوش "جهادگران عرصه‌های مجازی " در مشهد برگزار شد

 صد نفر از فعالان مذهبی فضای اینترنت و سایبر در همایش "جهادگران عرصه‌های مجازی " در شهر مقدس مشهد گرد هم آمدند.

به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

 

 بیش از یک صد نفر از وبلاگ‌نویسان بسیجی فعال در حوزه سایبر از سراسر کشور، به صورت خودجوش اقدام به برگزاری یک همایش 4 روزه کردند.

در این همایش که از روز سه‌شنبه ششم تا دیروز جمعه برگزار شد، برنامه‌های متنوع فرهنگی، سیاسی و آموزشی برای فعالیت در عرصه اینترنت و سایبر برگزار شد.

در این اقدام جهادی بیش از یکصد نفر از خواهران و برادران فعال در عرصه وبلاگ نویسی از سراسر کشور با گرد همایی 4 روزه در حریم ملکوتی امام هشتم، میثاقی مجدد با رهبر معظم انقلاب و ولایت بسته و هم قسم شدند که به فرمان مقام معظم رهبری و تا آخرین توان در مبارزه با مفسدین و فتنه جویان عرصه سایبری تلاش کنند.

بنابراین گزارش، حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد از روحانیون فعال درامور فرهنگی کشور که کانون رهپویان وصال شیراز را هدایت می‌کند و فطمه سادات موسوی از فعالان فرهنگی استان فارس که از ایثارگران و جانبازان 8 سال دفاع مقدس است نیز در این همایش 4روزه حضور داشته و این جمعیت خودجوش را همراهی کردند.

در این همایش، چندین کارگروه تخصصی پیرامون ابتلائات فضای اینترنت، آفت‌های اجتماعات مجازی، روش‌های مبارزه در جنگ نرم، آموزش‌های تخصصی امنیتی ویژه فعالیت در فضای سایبر و همچنین حلقه‌های گفت‌وگو و پرسش و پاسخ با حضور علما و متخصصین برگزار شد.

به گفته بصیرت مدیر اجرایی این همایش، نقطه مشترک همه شرکت کنندگان در این برنامه، حرکت جهادی و احساس تکلیف در قبال فرامین و فرمایشات مقام عظمای ولایت بوده و علی‌رغم فقدان هرگونه حمایت و پشتیبانی از سوی هیچ نهاد و سازمانی، این افراد با هزینه‌های شخصی در این مکان مقدس اجتماع کرده تا ثابت کنند سربازی در راه ولایت و عمل به تکلیف، نیازی به بخشنامه و دستور ندارد.

وی اضافه کرد: این افراد همانند رزمندگان دفاع مقدس بصورت کاملا خودجوش و بر اساس عمل به وظیفه اقدام به برپایی این همایش کرده و در ادامه فعالیت‌های خود منتظر همراهی هیچ نهاد و سازمانی نخواهند ماند.

بصیرت خاطر نشان کرد: پیروی از دستورات مقام معظم رهبری، توجه به اولویت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی‌، حرکت در خط مقدم مبارزه با فتنه جویان و بدخواهان نظام و انقلاب، محور قرار دادن روحانیت انقلابی و در خط امام و رهبری و نهایتاً پرهیز از تنش‌های بیهوده و حرکت‌های فرسایشی، از سرفصل‌های مورد توجه این حرکت و همایش بوده و در همین راستا از کلیه نهادهای انقلابی و موسسات فرهنگی مذهبی دعوت می‌کنیم که با پیوستن به این گونه حرکت‌ها و حمایت واقعی از این پتانسیل‌های کم نظیر، در تقویت آنها کوشش کنند.

یکی از شرکت کنندگان دراین برنامه، در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: این همایش با هدف منسجم کردن فعالیت‌های اینترنتی جوانان ارزشی سراسر کشور و با ابتکار و هزینه شخصی خود این دوستان برگزار شده و هیچ‌گونه کمکی از هیچ نهاد یا سازمانی به این همایش نشده است.

وی ادامه می‌دهد: پس از فتنه سال گذشته و حمله بی محابای دشمن به فضای سایبری و اینترنت، جوانان انقلابی به طور خودجوش وارد عرصه جنگ نرم سایبری با دشمن شدند و اگر بخواهیم رویش‌هایی را که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای این فتنه برشمردند ذکر کنیم، قطعاً یکی از آنها همین احساس وظیفه و احساس تکلیفی بود که در نیروهای ارزشی در محیط اینترنت بوجود آمد.

وی همچنین گفت: جوانان حاضر در این جمع در یک سال گذشته در فضای اینترنت به خوبی به وظیفه خود عمل کردند تا آنجا که بعد از حماسه 9 دی و 10ماه نبرد سایبری جمله "اینترنت را خدا آزاد کرد " نقل محافل اینترنتی شد و این را به حق می‌توان ناشی از فعالیت‌های این عزیزان در فضای اینترنت در حوادث بعد از انتخابات دانست.

وی با تأکید بر اینکه باید ضمن حفظ این روحیه، برای سازماندهی این عزیزان تلاش کرد، افزود: پس از پشت سر گذاشتن یک سال پر فراز و نشیب، نیمه شعبان را زمان مناسبی برای دید و بازدید خارج از فضای اینترنت با یکدیگر دیدیم و با برنامه ریزیهایی که انجام شد، این عزیزان از سراسر ایران به مشهد مقدس آمده و در این همایش زیارتی آموزشی شرکت کردند.

در این همایش، اساتیدی همچون حجت‌الاسلام سیدمحمد انجوی‌نژاد مسئول کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز که خود از فعالان عرصه سایبری هستند نیز حضور دارند.

حجت الاسلام سید محمد انجوی‌نژاد در حاشیه این همایش در مصاحبه با خبرنگار فارس گفت: خوشبختانه استقبال از این برنامه بسیار خوب و خارج از توقع بود مخصوصا اینکه اکثر عزیزان از راههای دور و شهرهای مختلف خود را به مشهد رسانده‌اند. وی دلایل موفقیت این همایش را یکی دغدغه افراد حاضر برای کار تشکیلاتی و منظم در محیط سایبر و دیگری جاذبه علی بن موسی الرضا علیه السلام دانست.

انجوی‌نژاد ادامه داد:این برنامه در جهت تشکیلاتی کردن فعالان حزب‌اللهی محیط سایبری و ایجاد یک لشکر مبارز متخصص و تشکیلاتی در محیط سایبر، تجهیز افسران سایبری جنگ نرم به شیوه‌های مدرن نبرد نرم و در صورت امکان ارتباط دادن آن به یک مجموعه فرهنگی کشوری است.

وی افزود: معتقدم هر جا که استعدادها و توانمندی‌ها دور هم جمع شوند، برنامه‌های زیادی می توان انجام داد که در این جمع نیز میتوان برنامه های درازمدت فراوانی را به اجرا در آورد و بعد از شکل‌گیری تشکیلات مورد نظر، می توان برنامه های آینده تشکیلات را نیز تدوین و منتشر کرد. البته بیشتر فعالیتهای این گروه به صورت مجازی و در فضای سایبری خواهد بود اما قطعا اینگونه همایشهای آموزشی حضوری نیز ادامه خواهد یافت.





موضوع مطلب :

ارسال شده در: یکشنبه 89 مرداد 10 :: 1:20 صبح :: توسط : مدیر وبلاگ

 
درباره وبلاگ
کلام هدایت اینترنت که به وجود آمد، یک ابزار اختصاصی نبود، ما هم میتوانیم از آن استفاده بکنیم; یعنی یک راه دو طرفه است. اگر دشمن می تواند از علوم ارتباطات و از پیشرفت ها و تازه های علمی این رشته استفاده کند، ما هم می توانیم استفاده کنیم. از همان شیوه هایی که ضلالت منتشر می کنند، ما استفاده می کنیم و هدایت را منتشر می کنیم. حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی)
نویسندگان
 ()
نویسندگان
 ()
نویسندگان
 ()
نویسندگان
 ()
لوگو
کلام هدایت

اینترنت که به وجود آمد، یک ابزار اختصاصی نبود، ما هم میتوانیم از آن استفاده بکنیم; یعنی یک راه دو طرفه است. اگر دشمن می تواند از علوم ارتباطات و از پیشرفت ها و تازه های علمی این رشته استفاده کند، ما هم می توانیم استفاده کنیم. از همان شیوه هایی که ضلالت منتشر می کنند، ما استفاده می کنیم و هدایت را منتشر می کنیم.

حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی)
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 13
کل بازدیدها: 458197

جشنواره وبلاگ نویسی حماسه نگاران بسیج و انقلاب اسلامی