سفارش تبلیغ
صبا ویژن
الله اکبر خامنه ای رهبر
 
فتنه

بخش سیاسی- سال 88 برای ملت ایران، سالی مملو از فراز و نشیب ، حوادث ، اهانت ها و افشاگری ها بود ، سالی که در آن شاهد حوادثی بودیم که بخشی از آن به خارج و

بخشی هم به عمال داخلی دشمنان خارجی بر می گردد.

اکثریت مردم بر این باورند که جریان فتنه ، از انتخابات سال گذشته نشات گرفته است ، حال آنکه به حقیقت اینچنین نیست ، ماجرای فتنه با آغاز به کار انقلاب اسلامی در ایران فعالیت خود را بر علیه این کشور و این نظام آغاز کرد و از همان ابتدا با طرح ها ، نقشه ها و ارائه ی ایدئولوژی های منحرف و گاهی هم واهی ، سعی بر براندازی حکومت داشتند.

تقابل دشمنان ، اوایل انقلاب با ترورهای مکرر روشنفکران ، روحانیون و دولتمردان نظام و به صورت جنگ سخت بوده و این روند با پایان جنگ تحمیلی پایان یافت ، زیرا دیگر دشمن به خوبی دریافته بود که دیگر جنگ نظامی و کشتار در این منطقه اهدافشان را تامین نمی کند ، بنابر این مرحله ی جدیدی را پیش گرفتند و آن مرحله ی جدیدی به نام جنگ نرم یا روانی است ، جنگی که این بار نه جان و مال مردم ، که افکار و اعتقادات آنها را مورد هدف و شبیخون قرار می دهد و از هزاران جنگ سخت ، مهلک تر می باشد و ما این جریان را در فتنه ی پس از انتخابات سال گذشته به وضوح و روشنی مشاهده نمودیم زیرا که جریان فتنه ی اخیر ، اوج فعالیت دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی به شمار می رود.

در این جنگ سرکرده های فتنه با توسل به انواع اعمال غیر اخلاقی ، غیر اجتماعی و خلاف شئون سیاسی مانند : ترور و تخریب شخصیت ها ، برچسب زدن ، انواع توهین ها و ... ، سعی بر ایجاد ناآرامی و غبار آلود نمودن اوضاع داشتند تا وضعیتی معترضانه و نا به سامان را به تصویر کشیده و با ارسال اخبار کاذب به برخی کشورهای غربی و دشمنان قسم خورده ی نظام جمهوری اسلامی ، حمایت آنها را نسبت به خود افزایش دهند ؛ رهبر انقلاب اسلامی نیز در این راستا همواره با یاد آوری سخنان به ظاهر دوستانه روسای جمهور آمریکا در دوره‌های مختلف ، می فرمایند: اگر چه این سخنان در ظاهر، نرم است اما در باطن ، همان پنجه چدنی در زیر دستکش مخملی است.

 اکنون جامعه ی ما به مراتب بصیرتر از گذشته است و این بصیرت جلوی رخنه ی اغیار را گرفته است ، امروزه انقلاب از یک استحکام بالا و والایی برخوردار است که با این قبیل طرح ها ، نقشه ها ، برنامه ریزیها و سرمایه گذاری ها به تزلزل نه افتاده و نه خواهد افتاد

در این جریانات حمایت دولتمردان آمریکایی و اسرائیلی از سران فتنه از تمامی مواضع آنها چشم گیرتر و قابل تامل تر بوده است و همین جا است که حضرت امام خمینی (ره) می فرمایند : " مراقب باشید ! هرگاه آمریکا از شما حمایت و تعریف کرد ، حتما دچار مشکل شده اید و این جا همان محل سقوط شماست ." و رهبر انقلاب اسلامی –مدظله العالی- نیز از بدو راه اندازی این فرایند (فتنه) ، بارها و بارها فرموده و گوش زد کردند که خواص مواضع خویش را روشن نموده و از هر گونه حمایت از سوی آمریکا ، اسرائیل ، منافقین و دیگر گروهک های ضد انقلابی تبری جسته و با اعلام تغییر موضع خود به بدنه ی نظام بازگردند ، و تاکید ایشان همواره بر " جذب حداکثری " و "دفع حداقلی " بوده و می باشد اما آنها برنگشته و با عداوت به راه خویش ادامه دادند.

اغتشاش

در طی هشت ماه ، روند جریان فتنه ، اهانت ها و توهین های فراوانی به مقدسات ، برخی بزرگان ، امام راحل (ره) و ... رخ داد که در ابتدا مردم سعی بر مدارا داشتند و البته با تزاید اهانت ها در برخی موارد ، وارد عمل هم شدند لیک آنچه که قابل تامل است این است که بر خلاف تقاضاهای وافر و مکرر بسیاری از مردم به جهت برخورد قاطع با سران فتنه ، نظام جمهوری اسلامی فرصتی دوباره به جهت بازاندیشی در اعمال و افکار را به آنها داد تا با ابراز پشیمانی و پی بردن به خطاهای خود سعی بر اصلاح آنها نمایند ، اما در ماجرای حرمت شکنی عاشورای 88 ، با بر هم زدن صفوف سینه زنی عزاداران حسینی و به آتش کشیدن خیمه ها و هیئت ها و ... توسط حامیان کاندیداهای شکست خورده ، حادثه ی عاشورای سال 56 برای ملت ایران تداعی شد ، روزی که منافقین در ظهر عاشورای حسینی به سوت و کف و پای کوبی و شادی پرداختند.

در جریان فتنه بعد از انتخابات کسانی گاه شبیه "بنی‌‌امیه" عمل کردند و قرآن بر سر نیزه کردند و در روز عاشورا نیز با شعار "یا حسین" بر تنها حکومت شیعی جهان شوریدند و از ولی زمانه سرپیچی نموده و جریان منافقانه‌ ای راه انداخته و حرمت عزای سالار شهیدان را شکستند.

در این جا و این برهه ی زمانی ، دیگر کاسه ی صبر مردم لبریز گشت، این بار ملت ایران خود وارد میدان شده تا با مشت های گره خورده بر دهان فتنه گران کوبند و حماسه ای عاشورایی را رقم زدند.

حماسه ی نهم دی ، نه از آن حیث که خروش اکثریت را به تصویر کشید و نه از آن حیث که انزجار ملت از سران فتنه را به نمایش گذاشت ، که از آن جهت که خواستگاه پویشی انقلابی بود ، در خور تامل می باشد ، زیرا که این حماسه در برابر مصائب عاشورا ، همچو قطره ای در برابر دریا بود ، اما نکته ی حائز اهمیت آن است که جهان بینی مردم ایران اسلامی ، جهان بینی و ایدئولوژی اسلامی می باشد و بر همین مبنا بود که در تمامی مراحل گذر از فتنه راهبرد " مدارا " را اختیار کردند ، اما در این نقطه یعنی اهانت به ائمه طاقت از کف دادند و به خروش آمدند.

در جریان فتنه بعد از انتخابات کسانی گاه شبیه "بنی‌‌امیه" عمل کردند و قرآن بر سر نیزه کردند و در روز عاشورا نیز با شعار "یا حسین" بر تنها حکومت شیعی جهان شوریدند و از ولی زمانه سرپیچی نموده و جریان منافقانه‌ ای راه انداخته و حرمت عزای سالار شهیدان را شکستند

اما در این راستا و برای جلو گیری از این قبیل حوادث باید با بازگشت به سنت‌های الهی و تبعیت از اولیای تشیع، جامعه را در مسیر واقعیت و حقانیت قرار دهیم و با استفاده از رهنمودهای الهی و حیات بخش اولیای الهی و تبعیت از ولایت فقیه ، در عین رسوا کردن اهل فتنه و حامیان آنها به مردم بصیرت دینی ، فرهنگی و سیاسی داده شود تا کار بدین جا که نباید ، کشیده نشود.

فتنه

آن چه که اکنون شاهد آن هستیم ، شرایط غبار آلود زمان انتخابات با تمام سوء استفاده ها ،حمایت های کشورهای خارجی و داخلی و ... نتوانست کوچک ترین خللی در افکار و عقاید  این ملت ایجاد کند ، زیرا اکنون جامعه ی ما به مراتب بصیرتر از گذشته است و این بصیرت جلوی رخنه ی اغیار را گرفته است ، امروزه انقلاب از یک استحکام بالا و والایی برخوردار است که با این قبیل طرح ها ، نقشه ها ، برنامه ریزیها و سرمایه گذاری ها به تزلزل نه افتاده و نه خواهد افتاد.

اما ملت باید هوشیار باشند زیرا ؛ پایان یافتن فتنه 88، به معنای پایان یافتن دسیسه های جهان‌خواران نیست و آنان بار دیگر در تلاش هستند تا با فتنه های عمیق‌تر و پیچیده‌تر به میدان مبارزه جنگ نرم بیایند و به نظام و رهبر انقلاب ضربه وارد کنند؛ از این رو باید همه ملت همواره خود را آماده کنند تا در مبارزه آینده، با فراست کافی و استمداد از رهنمودهای مقام معظم رهبری – مدظله العالی - فریب دسیسه‌های آنان را نخورند.

آزاده مرنی

گروه جامعه و سیاست تبیان




موضوع مطلب :

ارسال شده در: پنج شنبه 89 دی 9 :: 6:1 عصر :: توسط : مدیر وبلاگ

 
درباره وبلاگ
کلام هدایت اینترنت که به وجود آمد، یک ابزار اختصاصی نبود، ما هم میتوانیم از آن استفاده بکنیم; یعنی یک راه دو طرفه است. اگر دشمن می تواند از علوم ارتباطات و از پیشرفت ها و تازه های علمی این رشته استفاده کند، ما هم می توانیم استفاده کنیم. از همان شیوه هایی که ضلالت منتشر می کنند، ما استفاده می کنیم و هدایت را منتشر می کنیم. حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی)
نویسندگان
 ()
نویسندگان
 ()
نویسندگان
 ()
نویسندگان
 ()
لوگو
کلام هدایت

اینترنت که به وجود آمد، یک ابزار اختصاصی نبود، ما هم میتوانیم از آن استفاده بکنیم; یعنی یک راه دو طرفه است. اگر دشمن می تواند از علوم ارتباطات و از پیشرفت ها و تازه های علمی این رشته استفاده کند، ما هم می توانیم استفاده کنیم. از همان شیوه هایی که ضلالت منتشر می کنند، ما استفاده می کنیم و هدایت را منتشر می کنیم.

حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی)
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 11
کل بازدیدها: 458048

جشنواره وبلاگ نویسی حماسه نگاران بسیج و انقلاب اسلامی