سفارش تبلیغ
صبا ویژن
الله اکبر خامنه ای رهبر
 

امشب لیلة الرغائب است

یکی از نورانی‌ترین ماه های خداوند رجب است که ما را به دعا و نیایش و بهره‌گیری از لحظه‌های ناب فرا می‌خواند و در این میان اولین پنجشنبه این ماه، لیلةالرغائب جایگاه و ارزشی ویژه دارد.
پیامبر مکرم اسلام (ص) فرموده است: هرکس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد ، موجب خشنودی خدا می‌شود ، غضب الهی را از خود دور می‌کند و دری از درهای جهنم به روی او بسته می‌شود.

همچنین از رسول گرامی اسلام نقل است: ماه رجب ، ماه استغفار امت من است. پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است.

همه زمان های ماه رجب پرخیر و برکت هستند اما زمان هایی هستند که ارزش معنوی بیشتری داشته، بهتر می توان از آنها بهره مند شد. اولین شب جمعه که لیلة الرغائب (شب آرزوها) نامیده می شود، این ماه یکی از این فرصت های طلایی است .

نماز

برای این شب عملی از رسول خدا (ص) ذکر شده که فضیلت بسیاری دارد:

در صورت امکان و بلامانع بودن، روزه گرفته شود. چون شب جمعه شد مابین نماز مغرب و عشاء 12 رکعت نماز اقامه شود که هر دو رکعت به یک سلام ختم می‌شود و در هر رکعت، یک مرتبه سوره حمد، 3 مرتبه سوره قدر و 12 مرتبه سوره توحید خوانده شود و چون 12 رکعت به پایان رسید، 70 بار ذکر «اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله» گفته شود.

پس از آن در سجده 70 بار ذکر «سبوحٌ قدوسٌ رب الملائکة والروح» گفته شود. پس از سر برداشتن از سجده، 70 بار ذکر «رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم» گفته شود. دوباره به سجده رفته و 70 مرتبه ذکر «سبوح قدوس رب‌الملائکة والروح» گفته شود.

در اینجا می‌توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست کرد.

دعای ماه مبارک رجب

این دعای کوتاه، اما پرمعنا ، پس از نمازهای یومیه به صورت تعقیبات خوانده می‌شود و فضیلت بسیار دارد. اما این دعا:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

یا مَنْ اَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْر وَ آمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ کُلِّ شَرٍّ یا مَنْ یُعْطِى الْکَثیرَ بِالْقَلیلِ یا مَنْ یُعْطى مَنْ سَئَلَهُ یا مَنْ یُعْطى مَنْ لَمْ یَسْئَلْهُ وَ مَنْ لَمْ یَعْرِفْهُ تَحَنُّناً مِنْهُ وَ رَحْمَةً اَعْطِنى بِمَسْئَلَتى اِیّاکَ جَمیعَ خَیْرِالدُّنْیا وَ جَمیعَ خَیْرِالاْخِرَةِ وَاصْرِفْ عَنّى بِمَسْئَلَتى اِیّاکَ جَمیعَ شَرِّالدُّنْیا وَ شَرِّالاْخِرَةِ فَاِنَّهُ غَیْرُ مَنْقُوص ما اَعْطَیْتَ وَ زِدْنى مِنْ فَضْلِکَ یا کَریمُ . یا ذَاالْجَلالِ وَالاِْکْرامِ یا ذَاالنَّعْمآءِ وَالْجُودِ یا ذَاالْمَنِّ وَالطَّوْلِ حَرِّمْ شَیْبَتى عَلَى النّارِ .

به نام خداوند بخشنده مهربان

اى که براى هر خیرى به او امید دارم و از خشمش در هر شرى ایمنى جویم. اى که عطاى بسیار در برابر طاعت اندک مى‌دهد. اى که عطا کنى به هرکه از تو خواهد. اى که عطا کنى به کسى که از تو نخواهد و نه تو را بشناسد. از روى نعمت بخشى و مهرورزى عطا کن به من به خاطر درخواستى که از تو کردم؛ همه خوبى دنیا و همه خوبى و خیر آخرت را و بردار از من به خاطر همان درخواستى که از تو کردم، همه شر دنیا و شر آخرت را. بیفزا بر من از فضلت اى بزرگوار . اى صاحب جلالت و بزرگوارى اى صاحب نعمت و جود اى صاحب بخشش و عطا حرام کن محاسنم را بر آتش دوزخ.




موضوع مطلب : لیلة الرغائب

ارسال شده در: پنج شنبه 89 خرداد 27 :: 4:31 عصر :: توسط : مدیر وبلاگ
سردار نقدی:
دشمنان آرزوی استحاله بسیج را به گور خواهند برد

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مادامی که بسیج به عنوان قلب تپنده و مواج از مهر و محبت می‌تپد، دشمنان نظام اسلامی آرزوی اینکه بسیج را با استحاله سیاسی و فرهنگی مواجه سازند به گور خواهند برد.

سردار محمدرضا نقدی ظهر امروز در نشست با فرماندهان گردان‌های امام حسین (ع) در سالن اجتماعات سپاه عاشورا با بیان اینکه بسیج به عنوان نهادی مردمی، ستون فقرات نظام اسلامی است، اظهار داشت: بسیج رودخانه زلال حرکت مردم است و آنچه که برای تشکل و سازمان یافتن مردم امروزه به عنوان الگوهای موجود در دنیا داریم همان شکل‌های غربی و شرقی آن است که به شکل تشکل‌های سوسیالیست‌ها یا لیبرالیست‌های غربی، جنبه‌های دیوان سالارانه و جنبه‌های اداری غلبه دارد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در یک روش بسیجی و مردمی، هیچ‌کدام از این خصوصیات غربی و شرقی داخل نیستند.
وی با اشاره به حماسه آفرینان آذربایجانی در هشت سال دفاع مقدس گفت: یکی از افتخارات تاریخ آذربایجان این است که شهدایی همچون باکری، تجلایی، شفیع زاده، یاغچیان و ... را در دفاع از کیان نظام اسلامی تقدیم کرده است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: امروز رسالت ما این است که آنها را در یادواره‌ها و کنگره‌ها خلاصه نکنیم، بلکه با حضور سازنده و مفید خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، علمی و ... بتوانیم راه پر ارزش آنها را ادامه دهیم.
نقدی در ادامه با بیان اینکه بسیج یک تشکل الهی است و نباید گرفتار نظام بروکراتیک شود، خاطرنشان کرد: امروز استکبار جهانی در قالب جنگ نرم تلاش می‌کند بسیج را با استحاله سیاسی و فرهنگی مواجه سازد تا بهتر بتواند به جایگاه ولایت فقیه خدشه وارد کند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: بسیج قلب ولایت فقیه است و تا مادامی که این قلب تپنده و مواج از مهر و محبت می‌تپد، دشمنان نظام اسلامی این آرزو را با خودشان به گور خواهند برد.
نقدی در ادامه بسیج را سرشار از ظرفیت و قابلیت دانست و تصریح کرد: اگر ما بتوانیم از ظرفیت‌های نهفته در وجود بسیج نهایت استفاده را ببریم خیلی از خلأهای اقتصادی، فرهنگی، علمی، فناوری و .. را می‌توانیم پر کنیم.
وی گفت: رسیدن به این اهداف به امر این بستگی دارد که ما ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود را شناسایی کنیم و این استعداد‌ها را به مرحله شکوفایی برسانیم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: بسیج در حقیقت یک فرهنگ و یک حرکت فرهنگی به عنوان یک ذخیره پایان‌ناپذیر برای نظام و انقلاب است.
نقدی اضافه کرد: اگر تفکر بسیجی در جامعه جای خود را پیدا کند، مشکلی در آن جامعه نخواهد بود و با عنایت به توان خود بهترین کارها را به جامعه خود ارائه می‌‌دهد.
وی تصریح کرد: تداوم حکومت اسلامی و دفاع از ارزش‌های انقلاب منوط به حفظ اقتدار بسیج و توجه به آن است.
در پایان، سردار نقدی به پرسش‌های حاضران در ارتباط با ساختار بسیج پاسخ‌ داد.




موضوع مطلب : بسیج

ارسال شده در: پنج شنبه 89 خرداد 27 :: 4:30 عصر :: توسط : مدیر وبلاگ
مشاور ارشد وزیر خارجه آمریکا اعتراف کرد:
قدرت سایبر ایران انتظار ما را برای اغتشاش در سالروز انتخابات ناکام کرد

 «الک راس»‌ مشاور ارشد وزیر خارجه آمریکا ضمن اعتراف به افزایش قدرت سایبری ایران گفت که دولت ایران با مانیتور کردن و نفوذ در شبکه‌های ارتباطی جهانی انتظارات ما برای تظاهرات در سالروز انتخابات را بر باد داد.

مؤسسه «مدیا اکسس پروجکت» (Media Access Project ) که در واشنگتن قرار دارد، به تازگی جلسه‌ای را با عنوان "سانسور آن‌لاین " برگزار کرد.
«الک راس» (Alec Ross) مشاور ارشد وزیر خارجه آمریکا در امور نوآوری در این جلسه با اشاره به رویکرد دولت ایران مدعی شد: در اتفاقات بعد از انتخابات، دیدیم که واقعاً مخالفت‌هایی با رسانه‌های جمعی سازماندهی شد، مردم در مناطقی که قبلاً از تجمع کردن در آنها هراسی نداشتند، بعد از انتخابات این ترس در آنها دیده شد.
راس( Ross) در این نشست با طرح این سؤال که «بین ژوئن 2009 و فوریه 2010 چه چیزی در ایران تغییر کرد»، گفت: در سالگرد انتخابات، بسیاری از مردم سراسر جهان انتظار یک رشته تظاهرات دیگر را داشتند اما این امر به دلایل متفاوتی به‌وقوع نپیوست.
مشاور ارشد وزیر خارجه آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد: یک دلیلش این است که دولت ایران به قدرت تکنولوژی‌های ارتباطی توجه کرد و توانایی‌اش را برای نفوذ، مانیتور کردن و دستکاری کردن در شبکه‌های ارتباطی جهانی افزایش داد، آن فضاهای اجتماعی کاملاً ناامن شد.




موضوع مطلب : سایبری

ارسال شده در: سه شنبه 89 خرداد 25 :: 4:49 عصر :: توسط : مدیر وبلاگ

میلاد حضرت زهرا (س) و فرزند بزگوارش امام خمینی (ره) بر تمامی عزیزان مبارک باد.

التماس دعا




موضوع مطلب : حضرت زهرا (س)

ارسال شده در: پنج شنبه 89 خرداد 13 :: 9:34 صبح :: توسط : مدیر وبلاگ

آیت‌الله خزعلی

خداوند به‌پاس اخلاص امام، آیت‌الله خامنه‌ای را به جمهوری اسلامی هدیه کرد
 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حوادث پس از انتخابات فتنه‌ای با هدف براندازی نظام بود که مدیریت هوشمندانه مقام رهبری آن را خنثی کرد.
به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.


ادامه مطلب...


موضوع مطلب :

ارسال شده در: چهارشنبه 89 خرداد 12 :: 1:17 عصر :: توسط : مدیر وبلاگ

جزئیاتی از نحوه جنایت صهیونیستها

 

اولین تبعه فرانسوی کاروان آزادی که پس از آزادی به پاریس بازگشت خشونت وصف ناپذیر نظامیان صهیونیستی را تشریح کرد.

شبکه تلویزیونی فرانس 24 اعلام کرد؛ یوسف بن دربال عضو کمیته حمایت از مردم فلسطین گفت: من به عنوان فردی بشردوست تحت انواع تحقیرها قرار گرفتم و به علت اخراج از اسرائیل به فرانسه بازگشته‌ام.

بن دربال گفت: ما هرگز برای مناقشه و رویارویی با هیچکس این ماموریت را انجام ندادیم بلکه تنها هدفمان کمک بود.این عملیات امداد رسانی به فلسطینیان از مدتها پیش برنامه ریزی شده بود .

وی افزود: ما مستقیما به سوی غزه پیش می رفتیم و هرگز قصد تحریک نداشتیم اما آنها در آبهای بین المللی به سوی ما یورش بردند.

یوسف بن دربال ادامه داد شدت خشونت علیه سرنشینان کشتیها قابل تصور نبود. هنگامی که سربازان اسرائیلی با چهره های پوشانده وارد کشتی ما شدند ما دستانمان را بالا بردیم و به انگلیسی گفتیم ما صلح طلبیم وهرگز به دنبال تحریک آمیزی نبودیم . اما عکس این مطلب درست است یعنی آنان علیه ما خشونت به خرج دادند.

وی ادامه داد ناخدای کشتی ما به شدت زخمی شد، چند تن از سرنشینان کشتی به ضرب گلوله پلاستیکی در چشمانشان زخمی شده‌اند. چندین زخمی دیگر نیز در بین سرنشینان کشتی مشاهده می شدند. آنان با قنداق تفنگ یکی از فرانسویها را زخمی کردند.

وی افزود: ورود شبانه به کشتی‌های ما در آب‌های بین‌المللی چیزی جز اقدامی تحریک آمیز نیست. ما فقط می خواستیم این کمک‌ها به مردم فلسطین برسد.امروزه فلسطینیان در وضع فاجعه آمیزی زندگی می کنند و حتی نهادهای بین‌المللی نظیر سازمان جهانی بهداشت نیز بر این نکته تاکید می‌کنند.

یوسف بن دربال افزود: ما نمی‌توانستیم فقط شاهد بدبختی فلسطینیان بمانیم. به ما می‌گویند ببنید مردم غزه چه رنجی می‌کشند اما حق مداخله ندارید.




موضوع مطلب : صهیونیست

ارسال شده در: چهارشنبه 89 خرداد 12 :: 1:11 عصر :: توسط : مدیر وبلاگ

/ خاطرات مقام معظم رهبری از امام خمینی(ره)/

امـام هـرگز در شنـاخت دوست و دشمن اشتباه نکرد
 امام خامنه ای مدظله العالی
  
حضـرت امـام هـرگز در شنـاخت دشمنها و دوستها اشتباه نکردند. ازاول دشمنهاراشناختند واعلام کردندوتاآخرهم دربرابرشان ایستادند. از اول دوستان را شناختند و اعلام کردند و تا آخر هـم از دوستـى آنها بهره مند شدند . ایشان همـیشه بر روى مردم ـ بر روى ملتها تکیه کردند .
برای مشاهده قسمت اول متن خاطره به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.


ادامه مطلب...


موضوع مطلب :

ارسال شده در: چهارشنبه 89 خرداد 12 :: 1:4 عصر :: توسط : مدیر وبلاگ

/ خاطرات مقام معظم رهبری از امام خمینی(ره)/

امـام هـرگز در شنـاخت دوست و دشمن اشتباه نکرد
 امام خامنه ای مدظله العالی
  
حضـرت امـام هـرگز در شنـاخت دشمنها و دوستها اشتباه نکردند. ازاول دشمنهاراشناختند واعلام کردندوتاآخرهم دربرابرشان ایستادند. از اول دوستان را شناختند و اعلام کردند و تا آخر هـم از دوستـى آنها بهره مند شدند . ایشان همـیشه بر روى مردم ـ بر روى ملتها تکیه کردند .
برای مشاهده قسمت دوم متن خاطره به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.


ادامه مطلب...


موضوع مطلب :

ارسال شده در: چهارشنبه 89 خرداد 12 :: 1:2 عصر :: توسط : مدیر وبلاگ

مروری بر پیام‌های امام خمینی(ره) در سال 1367

امام خمینی (ره)

اگر باید سراسر ادوار حیات آقا سید روح الله خمینی را مراحل رسیدن به غایت سلوکش دانست، آخرین سال را دیگر باید دوره جمع بندی یک زندگی آرمانی و آماده سازی نفوس ایرانیان برای دوران فقدانش دانست.

برای مشاهده پیام به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.



ادامه مطلب...


موضوع مطلب :

ارسال شده در: چهارشنبه 89 خرداد 12 :: 12:51 عصر :: توسط : مدیر وبلاگ

فاطمه، کوثر بى کرانه

حضرت زهرا (س)

سوره ى کوثر در عین کمى آیات و کلماتش، در بر دارنده ى اسرار و رموزى است که حتى بزرگان و مفاخر ما نیز از دستیابى به ژرفناى آن عاجز مانده، به عجز و ناتوانى خویش معترف گردیده اند.
یکى از نام هاى مبارک فاطمه زهرا علیهاالسلام «کوثر» است. در وجه تسمیه ى فاطمه ى زهرا علیهاالسلام به «کوثر» وجوه مختلفى بیان شده و هر کسى به مقدار پایه ى معرفتى خویش، سخنى بیان کرده است؛ اما گوییا ژرف نگرترین اندیشه هاى بشرى نیز در غواصى به ژرفناى اقیانوس ناکرانمند کوثر چاره اى جز حیرانى، واله گى و سرگردانى ندارند:

برای مشاهده کامل متن به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.



ادامه مطلب...


موضوع مطلب :

ارسال شده در: چهارشنبه 89 خرداد 12 :: 12:47 عصر :: توسط : مدیر وبلاگ
1   2   >   
 
درباره وبلاگ
کلام هدایت اینترنت که به وجود آمد، یک ابزار اختصاصی نبود، ما هم میتوانیم از آن استفاده بکنیم; یعنی یک راه دو طرفه است. اگر دشمن می تواند از علوم ارتباطات و از پیشرفت ها و تازه های علمی این رشته استفاده کند، ما هم می توانیم استفاده کنیم. از همان شیوه هایی که ضلالت منتشر می کنند، ما استفاده می کنیم و هدایت را منتشر می کنیم. حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی)
نویسندگان
 ()
نویسندگان
 ()
نویسندگان
 ()
نویسندگان
 ()
لوگو
کلام هدایت

اینترنت که به وجود آمد، یک ابزار اختصاصی نبود، ما هم میتوانیم از آن استفاده بکنیم; یعنی یک راه دو طرفه است. اگر دشمن می تواند از علوم ارتباطات و از پیشرفت ها و تازه های علمی این رشته استفاده کند، ما هم می توانیم استفاده کنیم. از همان شیوه هایی که ضلالت منتشر می کنند، ما استفاده می کنیم و هدایت را منتشر می کنیم.

حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی)
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 3
کل بازدیدها: 458035

جشنواره وبلاگ نویسی حماسه نگاران بسیج و انقلاب اسلامی