سفارش تبلیغ
صبا ویژن
الله اکبر خامنه ای رهبر
 

برای اینکه بفهمید گمشده ی امام خامنه ای مدظله العالی چه بود به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

 

امیر سرلشکر سلیمی گفت: در دوران دفاع مقدس، شهادت برای مقام معظم رهبری گم‌شده‌ای بود که ایشان به دنبال آن می‌گشتند و بعد از اتمام جنگ در جایی به من گفتند "جنگ تمام شد، ولی شهادت نصیب ما نشد".
دوشنبه ?? آبان ???? ساعت ??:??
 
به گزارش برنا، امیر سرلشگر سلیمی، مشاور مقام معظم رهبری و رییس فرمانده‌ی ستاد جنگ‌های نامنظم شهید چمران در همایش تجلیل از حماسه‌سازان آزادسازی سوسنگرد با ذکر خاطراتی از حضور مقام معظم رهبری در مناطق عملیاتی در ابتدای جنگ تحمیلی گفت: مقام معظم رهبری در اولین شبی که به منطقه رسیدند با دکتر چمران برای شکار تانک‌های دشمن به خط رفتند.


وی در خصوص چگونگی تشکیل ستاد جنگ‌های نامنظم ادامه داد: زمانی که جنگ آغاز شد، مقام معظم رهبری لباس رزم پوشیدند،  ما با ایشان و چند نفر دیگر به اهواز رفتیم. دکتر چمران آن زمان در دانشگاه جندی‌شاپور مستقر بود. وقتی که من آنجا را بازدید کردم متوجه شده که محل استقرار این دو بزرگوار مکان امن و مناسبی نیست؛ به همین منظور به مقام معظم رهبری گفتم برای این‌که دهن بنی‌صدر را که می‌گفت «نباید نیروهای مردمی و جوانان وارد ارتش شوند» را ببندیم، اجازه دهید تا ما ستاد جنگ‌های نامنظم را پیش‌بینی کنیم و ایشان هم پذیرفت.

سرلشگر سلیمی ادامه داد: پس از کسب اجازه از محضر ایشان نیرو‌ها به استانداری اهواز منتقل شد و قرارگاه ستاد جنگ‌های نامنظم در آنجا مستقر شد، نیرو‌ها نیز در شهر شوشتر آموزش می‌دیدند، البته باید بگویم تشکیل ستاد جنگ‌های نامنظم توسط نیروهای هوابرد نیروی زمینی انجام شد.

فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم در دوران دفاع مقدس با بیان این‌که هدف صدام در جنگ تحمیلی جدا‌کردن خوزستان و انقطاع این استان در روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی بود، گفت: دشمن می‌خواست با پیروزی در جنگ و تصرف خوزستان ضربه‌ی محکمی به انقلاب و نظام تازه شکل گرفته بزند و با این حرکت خود مشروعیت نظام را زیرسوال ببرد.

وی در خصوص چگونگی شکستن حصر سوسنگرد و نقش مقام معظم رهبری در تصمیم‌سازی و هماهنگی با نیروها نیز گفت: زمانی که امام (ره) فرمودند «سوسنگرد تا فردا باید آزاد شود» آقا می‌دانست که این فرمان از ناحیه‌ی مقامی معتبر صادر شده است که این مقام از طرف ائمه معصوم به او واگذار شده است.

مشاور نظامی مقام معظم رهبری در ادامه سخنانش به ذکر خاطره دیگری از آن دوران پرداخت و  گفت: در زمان ‌عملیات آزادسازی سوسنگرد، من به همراه آقا و یک راننده در جاده ای به سمت سوسنگرد حرکت می‌کردیم که در مسیر ناگهان راننده به عقب برگشت و به دودی که در پشت سرش در جاده بود، توجه کرد به همین دلیل سرعتش مقداری کم شد و پس از چند ثانیه آقا فرمودند برگرد و به مسیر ادامه بده که دوباره سرعتمان افزایش یافت و پس از گذشت چند دقیقه دیدیم که یک گلوله آرپی‌چی به فاصله یک متر از سطح زمین از جلوی اتومبیل‌مان رد شد و متوجه شدیم اگر آن اتفاق نمی‌افتاد و سرعت‌مان کاهش نمی‌یافت، قطعا آن گلوله آرپی‌‌جی با ماشین اصابت می‌کرد و ضایعه‌ای به مراتب بزرگتر از خسارات جنگ برای انقلاب رخ می‌داد.

سلیمی در پایان اظهار داشت: مقام معظم رهبری به مسائل نظامی به طور کامل آگاه بودند و اشراف خوبی بر مسائل داشتند و در عین حال میل به شهادت داشتند و به دنبال آن می‌گشتند که پس از جنگ بعد از یکی از مراسم‌ها به من گفتند "جنگ تمام شد اما شهادت نصیب ما نشد."




موضوع مطلب :

ارسال شده در: چهارشنبه 89 آبان 26 :: 10:9 صبح :: توسط : مدیر وبلاگ

 
درباره وبلاگ
کلام هدایت اینترنت که به وجود آمد، یک ابزار اختصاصی نبود، ما هم میتوانیم از آن استفاده بکنیم; یعنی یک راه دو طرفه است. اگر دشمن می تواند از علوم ارتباطات و از پیشرفت ها و تازه های علمی این رشته استفاده کند، ما هم می توانیم استفاده کنیم. از همان شیوه هایی که ضلالت منتشر می کنند، ما استفاده می کنیم و هدایت را منتشر می کنیم. حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی)
نویسندگان
 ()
نویسندگان
 ()
نویسندگان
 ()
نویسندگان
 ()
لوگو
کلام هدایت

اینترنت که به وجود آمد، یک ابزار اختصاصی نبود، ما هم میتوانیم از آن استفاده بکنیم; یعنی یک راه دو طرفه است. اگر دشمن می تواند از علوم ارتباطات و از پیشرفت ها و تازه های علمی این رشته استفاده کند، ما هم می توانیم استفاده کنیم. از همان شیوه هایی که ضلالت منتشر می کنند، ما استفاده می کنیم و هدایت را منتشر می کنیم.

حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی)
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 3
کل بازدیدها: 458136

جشنواره وبلاگ نویسی حماسه نگاران بسیج و انقلاب اسلامی