سفارش تبلیغ
صبا ویژن
الله اکبر خامنه ای رهبر
 

رهبر معظم انقلاب در جلسه درس خارج فقه که امروز برگزار شد، به شرح حدیثی از حضرت امام محمد باقر (ع) پرداختند.

به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در تشریح این حدیث از قول امام پنجم(ع) فرمودند: ..................

به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

"عَنْ أَبُو جَعْفَرٍ ع یَا صَالِحُ اتَّبِعْ مَنْ یُبْکِیکَ وَ هُوَ لَکَ نَاصِحٌ وَ لَا تَتَّبِعْ مَنْ یُضْحِکُکَ وَ هُوَ لَکَ غَاشٌّ وَ سَتَرِدُونَ عَلَى اللَّهِ جَمِیعاً فَتَعْلَمُون "
کافى، ج 2، ص 683

فى الکافى و التّهذیب، عن الباقر (علیه‌السّلام): [حضرت امام محمدباقر علیه‌السلام فرمودند:] "اتّبع من یبکیک و هو لک ناصح "؛ [از] آن کسى که حرفهائى به تو میزند که آنقدر تلخ است که تو را به گریه مى‌آورد، اما خیرخواه توست؛ حرف او را قبول کن. "اتّبع " یعنى حرف او را گوش کن، بپذیر؛ [اگرچه] تلخ است، لیکن به نفع توست.

"و لا تتّبع من یضحکک و هو لک غاش "؛ ولى گوش نکن، پیروى نکن از حرف آن کسى که حرفهاى شیرینى میزند که خوشت مى‌آید و لبهاى تو را به تبسم باز میکند، اما "و هو لک غاش "؛ فریبگر است، غش میکند با تو، خیرخواهى ندارد، از روى بددلى و بدخواهى است، [ولی] حرفى میزند که تو خوشت بیاید؛ از این شخص پرهیز کن. "و ستردّون الى اللَّه جمیعا فتعلمون "؛ وقتى پیش خداى متعال رفتید، آنگاه حقایق دلهاى یکدیگر را آنجا خواهید فهمید.




موضوع مطلب :

ارسال شده در: سه شنبه 89 دی 14 :: 11:7 صبح :: توسط : مدیر وبلاگ

 
درباره وبلاگ
کلام هدایت اینترنت که به وجود آمد، یک ابزار اختصاصی نبود، ما هم میتوانیم از آن استفاده بکنیم; یعنی یک راه دو طرفه است. اگر دشمن می تواند از علوم ارتباطات و از پیشرفت ها و تازه های علمی این رشته استفاده کند، ما هم می توانیم استفاده کنیم. از همان شیوه هایی که ضلالت منتشر می کنند، ما استفاده می کنیم و هدایت را منتشر می کنیم. حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی)
نویسندگان
 ()
نویسندگان
 ()
نویسندگان
 ()
نویسندگان
 ()
لوگو
کلام هدایت

اینترنت که به وجود آمد، یک ابزار اختصاصی نبود، ما هم میتوانیم از آن استفاده بکنیم; یعنی یک راه دو طرفه است. اگر دشمن می تواند از علوم ارتباطات و از پیشرفت ها و تازه های علمی این رشته استفاده کند، ما هم می توانیم استفاده کنیم. از همان شیوه هایی که ضلالت منتشر می کنند، ما استفاده می کنیم و هدایت را منتشر می کنیم.

حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی)
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 3
کل بازدیدها: 458039

جشنواره وبلاگ نویسی حماسه نگاران بسیج و انقلاب اسلامی