سفارش تبلیغ
صبا ویژن
الله اکبر خامنه ای رهبر
 

آیا تا به حال این سوال به ذهنتان رسیده، اینکه چرا انقلاب کردیم؟

آیا به نظر شما بسته به اینکه  از چه نسلی باشید( اول، دوم ویا سوم) پاسخ شما با سایر ین متفاوت خواهد بود، به عنوان مثال پاسخ شما به عنوان یک نسل اولی که انقلاب را درک کرده با یک نسل سومی که چند سال بعد از 22 بهمن 57 به دنیا آمده متفاوت خواهد بود؟

میان خود نسل ها چطور، به نظر شما پاسخ افراد یک نسل با هم متفاوت خواهد بود؟ اگر تفاوت دارد این تفاوت ها برای چیست؟

در دهه پنجاه که اوج مبارزه با رژیم شاهنشاهی بوده است، گروه های متفاوت با انگیزه های گوناگون در خط مبارزه با رژیم قرار داشته اند و هر کدام بسته به ایدئولوژی و اهدافشان شیوه خاص را برای مبارزه انتخاب می کردند برخی مبارزه مسلحانه، برخی از طرق فرهنگی و..... که امام خمینی(ره) به دلیل برتری ایدئولوژی و داشتن هدف والا و اسلامی توانستند خیل ملت را به سمت خویش جذب کنند و رهبری ملت را به عهده گرفتند.

اما در کل آنچه در بیشتر گروه های مبارز مشترک بوده نفی سلطنت بوده و خواهان از میان برداشتن آن بودند.

مقام معظم رهبری: 

مردم برای تحقق آرمان هایی انقلاب کردند؛ این آرمان ها عبارت بود از ساختن یک ایران آباد  و آزاد، داشتن مردم آگاه و برخوردار از عدالت اجتماعی، نجات از وابستگی و عقب ماندگی علمی و استبداد و قهری که آن روز بر این مملکت حکم فرما بود

اما مهمتر از نفی و هدف بعد از آن، به نظر می رسد این است که، بعد از این مرحله و از میان برداشتن قدرت استبدادی حاکم چه ایدئولوژی وچه جایگزینی را برای آن در نظر داریم.به عنوان مثال حضرت امام بر  لزوم بودن حکومت اسلامی تاکید داشتند.

در کنار همه عواملی که منجر به وجود یک انقلاب می شود از جمله، نارضایتی از وضع موجود، ایدئولوژی جدید، رهبری سازماندهی توده ها وبسیج توده ها و........، ایدئولوژی جدید از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا مردمی که از وضع موجود ناراضی اند به خاطر دست یابی به آرمان های مطلوب و تغییر شرایط حاکم دست به انقلاب خواهند زد تا از وضع  فعلی خود که مورد رضایتشان نیست رهایی یابند. حال اگر ایدئولوژی های مطرح شده در مقابل ایدوئولوژی های قبلی حرفی برای گفتن نداشته باشند. منجر به انقلاب و بسیج توده ها نخواهند شد.

در مقابل هر چه ایدئولوژی سخنانی نو داشته و به نیازهای درونی انسان بهتر پاسخ دهد فرصت بیشتری برای مطرح شدن و همراهی توده ها را دارد.

مثلا انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر اصول اسلامی از جمله توحید، کرامت انسانی، و عدل در دورانی که غربگرایی، فساد و ظلم و استبداد در جامعه رواج یافته بود، توانست ملت ایران را در جهت رسیدن به این آرمان ها با هم بسیج کند. و وحدت کلمه را که رمز پیروزی و بقای انقلاب است را به وجود آورد.

مقام معظم رهبری در اینباره می فرمایند: (( یک نهضت بزرگ اگر بخواهد در میان مردم پا بگیرد؛ جا پیداکند؛ با قبول نخبگان و زبدگان جامعه مواجه شود، باید حرف و سخن نو به صحنه بیاورد و داشته باشد. باشعار مردم را جهارصباحی می شود در صحنه نگه داشت؛ اما  مبارزه بنیانی را با صرف شعارهای سطحی و پوک که در دهان بعضی ها می بینند نمی توان راه انداخت، بلکه برای آن مبارزه ودر صحنه نگه داشتن مردم، فکر لازم است؛ بریا پشتوانه  حرکت عظیم مردمی، یک سد و یک تکیه گاه مستحکم فکری لازم است. امام بزرگوار نهضت ما توانست این تکیه گاه مستحکم فکری را ازاسلام استخراج کند. ))

پیرامون چرایی انقلاب اسلامی ایران، علل زیادی توسط افراد مختلف بیان شده است؛ عللی چون علل اقتصادی، روانشناختی، فرهنگی و...... اما آنچه که با توجه به ایدئولوزی مبارزاتی امام خمینی (ره) به نظر می رسد قبل از هرچیز ایجاد حکومت اسلامی است که این خود مقدمه ای است برای بازگشت به کرامت انسانی و رسیدن به مراحل بعدی رشد و پیشرفت چون بهبود اوضاع اقتصادی، نظامی و ......

ایجاد استقلال و عدم تبعیت از استکبار، خودباوری، دستیابی به آزادی معنوی که خود مقدمه ای بر آزادی اجتماعی است همه و همه راهی است که ما را برای دست یابی به آرمان ها و ایدئولوژی های مطرح شده در اوایل نهضت اسلامی بیش از پیش یاری می رساند

مقام معظم رهبری درباره آرمان های انقلاب اینگونه می فرمایند: (( مردم برای تحقق آرمان هایی انقلاب کردند؛ این آرمان ها عبارت بود از ساختن یک ایران آباد  و آزاد، داشتن مردم آگاه و برخوردار از عدالت اجتماعی، نجات از وابستگی و عقب ماندگی علمی و استبداد و قهری که آن روز بر این مملکت حکم فرما بود. ))

ایجاد استقلال و عدم تبعیت از استکبار، خودباوری، دستیابی به آزادی معنوی که خود مقدمه ای بر آزادی اجتماعی است همه و همه راهی است که ما را برای دست یابی به آرمان ها و ایدئولوژی های مطرح شده در اوایل نهضت اسلامی بیش از پیش یاری می رساند.

بنابراین این نوع و سطح ایدئولوژی ها هستند که ماهیت و اهداف یک انقلاب را مشخص می کنند و موفقیت و یا ناکامی انان نقش به سزایی را ایفا می کنند.. ماهیت و ایدئولوژی انقلاب ما در اوایل نهضت توسط رهبران آن بیان شده و مورد استقبال مردم قرارگرفته و سرانجام به پیروزی رسیده است و آنچه در حال از اهمیت برخوردار است حفظ و کمک به مصون داشتن این اهداف از انحراف می باشد. این ایدئولوزی ها هم اکنون مطلوب جامعه بوده و حتی تاثیر آن را می توان بر آزادی خواهان در سایر جهان مشاهده کرد اما در این میان تفاوت هایی که در سطوح و اندیشه های مبنی بر چرایی انقلاب مطرح اند، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله فاصله گرفتن از آرمان ها و اهداف انقلاب، دنیاطلبی، گسترش اندیشه های متفاوت و تقابل رسانه ای انان و سعی بر تاثیر بر افکار عمومی، عدم تبلیغ درست پیرامون اهداف انقلاب و توضیح و تبیین این عوامل، گرایش جامعه به سمت توسعه با الگوی غربی و..... که دشمن بعد از ناکامی در جنگ نظامی، به شدت در پی این برآمده که با شبیخون فرهنگی و توسل به تکنیک های جنگ نرم سعی در ایجاد اینگونه عوامل در میان جامعه ایران کند.

 

پس نسل ها اگر چه برخی انقلاب را درک کرده و برخی سال ها پس از آن پا بر خاک این سرزمین نهاده اند اما طبق آنچه در عملکرد نظام مشاهده کرده و در روایاتی که در تاریخ به ثبت رسیده است، هنوز تازگی اشعار و متعالی بودن جایگاه انقلاب را به چشم خود خواهند دید. و خود را در میان وفاق اجتماعی دینی حس خواهند کرد و بر حفظ و تحکیم این وفاق و به تبع حفظ و پیشرفت این انقلاب که متعلق به خود آنان می باشد؛کوشش خواهند کرد.

 

وفاق اجتماعی دینی در ایران که به مثابه علتی برای انقلاب بوده و نه معلول آن از مواردی است که بر ما مشخص می کنند ملت آگاه ایران در پی ایجاد حکومت اسلامی، اجرای احکام اسلام و رسیدن تحت این پرچم به عدالت جهانی دست به انقلاب زده و اکنون نیز حامی و پشتیبان چنین آرمان هایی می باشند.




موضوع مطلب :

ارسال شده در: جمعه 89 بهمن 15 :: 11:10 عصر :: توسط : مدیر وبلاگ

 
درباره وبلاگ
کلام هدایت اینترنت که به وجود آمد، یک ابزار اختصاصی نبود، ما هم میتوانیم از آن استفاده بکنیم; یعنی یک راه دو طرفه است. اگر دشمن می تواند از علوم ارتباطات و از پیشرفت ها و تازه های علمی این رشته استفاده کند، ما هم می توانیم استفاده کنیم. از همان شیوه هایی که ضلالت منتشر می کنند، ما استفاده می کنیم و هدایت را منتشر می کنیم. حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی)
نویسندگان
 ()
نویسندگان
 ()
نویسندگان
 ()
نویسندگان
 ()
لوگو
کلام هدایت

اینترنت که به وجود آمد، یک ابزار اختصاصی نبود، ما هم میتوانیم از آن استفاده بکنیم; یعنی یک راه دو طرفه است. اگر دشمن می تواند از علوم ارتباطات و از پیشرفت ها و تازه های علمی این رشته استفاده کند، ما هم می توانیم استفاده کنیم. از همان شیوه هایی که ضلالت منتشر می کنند، ما استفاده می کنیم و هدایت را منتشر می کنیم.

حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی)
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 19
بازدید دیروز: 13
کل بازدیدها: 458200

جشنواره وبلاگ نویسی حماسه نگاران بسیج و انقلاب اسلامی